Internship + Angajare @ Microsoft, prin Munchen si inapoi in Bucuresti

Microsoft Munich     Incep sa scriu aceste randuri in avion, in drumul spre Munchen. Stiu ca sunt dator de mult sa mai povestesc ceva pe blog, eh uite ca am venit acu din urma sa recuperez. Pe scurt, pai cum am ajuns eu in avion in drum spre Munchen? Pai, ma duc la Microsoft in Munchen, mai exact in Unterschleissheim (pentru cunoscatori, scoateti „L”-ul din nume😛 ). Da, pana la urma am ajuns sam a angajez la Microsoft, chiar mai repede decat credeam dupa ce am petrecut si o luna de zile la ei in Internship. Sincer pot sa zic ca imi place, so far, nu se compara cu alte experiente „lucrative” de pana acuma. Acu de Microsoft, ce pot sa zic, corporatie mare, cu interesu unde e banu gros si clientu mare. Asta a fost un quick walkthrough, pentru cei care nu se pot concentra mai mult de 1-2 paragrafe, acu pentru restu care vor mai in detaliu incep acu sa istorisesc un pic mai in detaliu.
     Bun, pai hai sa incep povestea de la inceput, de prin octombrie 2008. Pe vremea aia am primit un telefon din partea Microsoft. Imi gasisera CV-ul pe eJobs si erau interesati de mine pentru postul de Tehnical Engineer pe limba germana. Dupa un test online, Berlitz, destul de greu tin sa zic, care l-am trecut cu un nivel peste cat era minim necesar, am fost invitat la un Hiring Days. Ce-i aia? Pai un fel de haideti mai multi la mai multe interviuri. Ma rog, nu mai comentez acu faptu ca era intr-o perioada mai nefasta pentru mine. Am fost la ei, m-au tinut cam juma de zi, cu auto-prezentari, slide-uri, studii de caz, discutii in germana, discutii tehnice si diverse altele. La sfarsit ne zic ei ca in vreo 2 sapt primim un raspuns, chiar si daca e unul negativ. Eu ce pot sa zic, decat ca am fost poate un pic cam prea cinstit la interviul cu cei de la HR. De asemena le-am zis ca da, ma intereseaza, dar mai aveam niste examene restante de rezolvat sic el mai convenabil pentru mine ar fi fost cu incepere de prin luna februarie. Poa imi rezolvam pana atunci si cu licenta … In sfarsit, n-au zis nu, dar nici prea incantati nu au parut.
     Trec 2 sapt, trec chiar 3, nimic. Dau un mail, nimic. Sun, imi zice ca in 1-2 zile max primesc un rapsuns sigur. Pe dracu! Trece o luna si un pic si ma suna altii, nush ce agentie de recrutare, pentru exact acelasi post la Microsoft, tot de Tehnical Engineer pe germana!!! AAAH, innebunesc. Ma enervez eu bine, si incep cu insistentele pe telefon. Dupa ceva incercari, ajung sa fiu sunat inapoi de tipa de HR si imi spune povestea mea din perspectiva lor. Mai pe scurt, eram pe la mijloc, erau cam 50% convinsi ca m-ar vrea. Adica, fac si eu nazuri cu data de incepere, nu sunt nici ei 100% convinsi ca sunt Microsoft material. Recunosc, la testu de scris germane, am facut cam slab, dar deh, n-am mai scris in limba aia de vreo 6 ani de zile, come on … Whatever, ei au venit totusi cu alta propunere. De pe la mijlocul lui februarie urma sa inceapa un Internship. Mi-au propus sa particip la acel Internship (care e de fapt o perioada de practica) si dupa 1 luna, cat dura, ar avea atat ei o idée clara despre mine, cat si, de ce nu, eu o parere despre ei.
microsoft-office-sharepoint-logo-2     In sfarsit, zic eu ca vreau (asta se intampla prin decembrie) si ramane sa ne mai auzim prin ianuarie. Dar, ajungand in luna ianuarie, hmmm, one small little problem. Mai da de Microsoft daca ai cum … Pe telefonul tipei de la HR de legatura, atat fix cat si mobil ciuci. Pe mobil suna ca si cum n-ar exista numarul/eroare generica iar pe fix intra cam repejor un robot. Phuuu, naspa. Ma rog, dupa putin timp, imi pica fisa ca in niste documente primite mai de mult, era si adresa de mail si telefonul unei alte tipe de la HR, crea cu care am dat interviul (ca deh, trebuia sa fie alta pentru 2 pareri😉 ). Toate bune si frumoase, sun si inteleg ca intre timp, persoana mea de legatura nu mai lucreaza la Micromoale, dar sunt preluat pentru a continua cu discutiile. Frumos, ok si dupa discutii ajung sa fiu inscris in Internship-ul lor fara alte Interviuri doar cu cateva mici discutii pe telefon. Deci, cu alte cuvinte, am ajuns in Internship la Microsoft Romania Global Tehnical Support Center la echipa de SharePoint pe limba germana.
     Ma rog, atata so far … promit sa mai revin cu detalii cand mai am timp si avant scriitoresc. Oricum, o sa ma apuc de  facut ceva curatentie, ordine si upgrade facial al blogului. Momentan, am ajuns deja la hotelul din Munchen, ma pregatesc de o haleala de seara si sa vad cum imi rezolv cu accesul la net, care se pare ca e cam picant ca bani pe aci.

12 Răspunsuri to “Internship + Angajare @ Microsoft, prin Munchen si inapoi in Bucuresti”

  1. Serendipity Says:

    Mi-a facut mare placere sa citesc si am citit tot fara sa sar peste randuri😛 .. abia astept continuarea ..imi plac tare „povestile” astea de „cariera” cu oameni care au incredere in ei si nu se lasa ..mai ales la partea cu impedimentele de tip „HR” din sistem.

  2. Ionutzu Says:

    Oh, well, ce pot sa zic decat ca dupa problemele initiale cu tipa de la HR, urmatoarea care m-a preluat a fost chiar profi si super ok si foarte ajutatoare chiar si acum. Ca o mica mentiune, tipa initiala, care a fost putin cam neserioasa nu mai lucreaza la Microsoft ci la Romtelecom, hehe😛

    Cat de continuare, incerc sa-mi fac cat mai curand timp sa va mai povestesc. Oricum, ideea de baza pentru oricine, insistati, in special daca stiti ca e dreptul vostru/neseriozitatea lor.

  3. danmoldovan Says:

    Chiar eram curios cum de nu ai venit pe la Sinaia dar acum am inteles care era cauza. Multa bafta cu noul job si sper sa mai treci din cand in cand si pe la IPW sa ne impartasesti cate ceva din experienta.

  4. Ionutzu Says:

    Credeam ca ti-au zis de ce … Ma rog, de venit o sa mai vin la IPW, dar cred ca mai mult in vizita😀 Multumesc mult de urari si astept povestiri similare de succes si din partea ta😉

  5. gogu sclipici Says:

    ia zi Titi.. iti dau astia si vaselina sau te reguleaza pe uscat? Esti o valoare nene.. ai terminat o super facultate si ai ajuns sa faci un job de Tehnical Support… e de bine dar cred ca in timp o sa realizezi ca nu e lucrul pe care ti-l doreai in viata… multa bafta si vaselina iti doresc.

  6. Ionutzu Says:

    In primul rand, domnule gogu sclipici, ce ti se pare atat de rusinos sa muncesti serios?

    Si care e problema cu suportul tehnic (si te rog, nu fa confuzia cu un call center, e diferenta mare)? Sa nu crezi ca am de a face cu niste „gogu” ca tine care poate nu stie sa-si activeze Windows-ul piratat.

    De vaselina n-am nevoie, imi place si fara😛 .Mai exact, chiar imi place ce fac si sunt multumit si pot sa zic ca am ajuns (de fapt sunt in curs de) sa stiu mult mai multe despre Microsoft, produsele sale si cum se lucreaza la nivel de business mult peste cat cred ca ar sti alti super-administratori.

    Da chair, ce job cu sclipici ai tu mai, daca e sa o luam asa? Sau ce ai fi vrut sa fac ca sa fiu superimplinit? Ah si merita sa mentionez cum esti privit de viitorii angajatori dupa ce ai lucrat la Microsoft?

    Pe viitor, te rog, incearca si tu sa fii un pic mai decent in exprimare.

  7. Adi Says:

    buna! poti sa imi spui si mie dac se mai fac astfel de internshipuri si cum pot sa ma inscriu si eu! mersi mult!

  8. Ionutzu Says:

    Teoretic se mai fac, eu nu mai lucrez la ei din vara. Intership-urile apar pe site-ul microsoft la careers pentru romania impreuna cu job-urile deschise. Era unul prin februarie (unde recrutarea incepea undeva in octombrie/noiembrie anul anterior) si inca unul prin august.

  9. adi Says:

    mersi mult da zici ca e cam greu sa intri adik daca nu ai facut faculta de profil sau asa nici nu se uita la tine !! nu?

  10. Ionutzu Says:

    Conteaza sa stii o a doua limba bine (franceza sau germana). La Microsoft nu conteaza asa mult facultatea de profil, conteaza chiar sa ai cunostiintele tehnice necesare (corespunzatoare departamentului la care o sa faci internship-ul) si ca sa treci de cei de la HR si ceva prin care sa poti sa dovedesti (portofoliu site-uri, cursuri/certificari, job-uri anterioare, etc…)

  11. daniel Says:

    Buna,
    Voi participa la hiring day lb. franceza, pt technical engineer. O sa am interviul numai in franceza? Cam ce ma intreaba? Tu nu mai lucrezi la ei?
    Multumesc!

  12. simona86simona Says:

    ai fost la interviu cu limba franceza? cum a fost?


Lasă un răspuns

