Eu cu cine dracu votez la uninominale?

vot uninominal 2008Azi, e zi mare, e prima oara cand votam uninominal. Desi sunt genul care nu ma intereseaza politica, chiar ma scarbeste m-am apucat sa ma interesez si eu cu cine pot vota. Asta acu cateva saptamani cand am fost surprins sa nu gasesc pe nicaieri o lista care sa-mi spuna clar, pentru colegiul meu ce candidati sunt. Intre timp site-urile noastre si-au vazut de treaba si astfel am dat de pagina asta care m-a ajutat sa-mi caut colegiile si candidatii din care am  de ales. Ok, problema rezolvata, dar am dat de alta mai mare. Habar n-am nimic de candidati, nici unu la prima privire nu-mi ofera cine stie ce incredere si o cautare in plus pe net nu prea ma ajuta. Ajung la problema clasica, eu cu cine dracu votez!? Va zic, eu, vot alb!

Inainte sa revin la problema candidatilor care-i faza frate cu uninominalu asta? Am inteles faza ca votam acuma candidati nu partide si liste. Votez omu care sa ma reprezinte in parlament si camera deputatilor. Hmm, doar ca nu prea e asa in realitate. De fapt, in spate, tot partidele decid cum vor ele cum sa-si imparta, cine sa intre si uninominualu asta e doar de fatada. Ca sa-mi argumentez punctul de vedere cu aceasta mare vrajeala, o sa las baietii de la Happy Fish TV sa va explice prin video-ul „Cum se voteaza” si video-ul „Cum votam uninominal”. Eu ii stiam mai de mult pe baietii astia si mi-a placut ca i-am regasit intr-o recomandare de la Catavencu. Deci in concluzie totu e o vrajeala si jumatate, mama lor de shmecheri. Dar pana la urma tot se decide intr-un final partidul prin votul meu.

Tara arde si Sulfina aprinde chibrituriDaca tot vorbim de partide si candidati, nu o sa insist prea mult pe sloganurile hilare ale unora cum ar fi doamna Sulfina care aprinde chibrituri cand tara arde. Ma rog, fiecare a incercat sa se te faca mai important si sa te convina sa-l votezi. Ne-au umplut casutele postale de spam si ne-au innebunit pe strada cu giumbushlucuri moka. As mai zice ca, de exemplu era ditamai banneru prin centru cu un tip de la PSD, mutra de mare mafiot, un fel de Don Corleone de Salajean care pe deasupra mai avea si insemnul „Garantat Vanghelie”. Phuuuaaa, nu mai zic nimic …

In sfarsit, imi dau seama ca nu-mi place nici un candidat de la mine din colegii. Pai de ce? Hai sa incepem, cei din PRM ii scot din oficiu, oi fi eu oarecum nationalist dar nici chiar in halu asta. Continuam cu latura opusa, UMDR, hai frate lasa-ma, nu vreau sa fiu condus de bozgori. PNG-CD sa ma lase in pace, doamne fereste cand o ajunge Becali la putere. Buun, si asa am cam injumatatit lista. Dar din cei care au ramas, de la PNL, PSD si PDL nu-mi place nimeni. As zice puii mei, nu ma duc la vot. Asta cred ca zic cam juma din tinerimea de azi.

DAR eu va zic altceva, mai aveti inca o optiune, duceti-va la vot si nu puneti stampila pe NIMENI. Si asta pentru ca votul alb nu va fi anulat ci contabilizat ca un vot CONTRA tuturor candidatilor, ca un protest. Daca nu ma credeti cititi aici.

In concluzie, votati va rog, si daca nu va place de nimeni de la voi din colegiu, proestati printr-un vot alb. Eu unu ma pregatesc sa ma duc acum la vot!

NOTA: Sa nu credeti ca prin acest articol vreau sa va incurajez sa votati alb. Eu va recomand sa votati, daca nu va convin toate relele, votati pe cea mai putin rea macar ca sa nu iasa ailalta (a se vedea ideile si promisiuniile populiste facute de unii in plina perioada de criza cand ar fi mare lucru daca am reusi sa trecem peste asa cum este acuma). Daca nu va convine candidatul votati macar partidul, oricum s-a vazut ca de fapt tot ei decid, si de fapt tot un vot dupa partid este cu adevarat in spate. Si oricum, de exemplu la camera deputatilor aveti ditamai lista din care sa alegeti si cu minoritati (nationale sau religioase) si cu de toate pentru toate gusturile. Mergeti si vedeti, si daca totusi, nu va place nici o optiune de niciun fel protestati printr-un vot alb.

Ultimul update: 30 nov. 2008 @ 15:57

Lasă un răspuns

