Despre „facultatile” Universitatii Politehnica din Bucuresti

Acest articol este scris de un prieten si coleg de-al meu al carui nume nu o sa-l divulg din motive evidente. Am si eu mici contributii pe alocuri si mentionez ca tot continutul articolului (daca poate fi numit asa) este cat se poate de adevarat, desi poate pe alocuri reprezinta doar pareri, acestea sunt impartasite de multi.

Se stie clar ca multi programatori si studenti foarte buni formati de aceasta super-institutie, Universitatea „Politehnica” din Bucuresti, au emigrat in strainatate la cele mai mari si bune companii pe niste pozitii foarte bune. Eu tin sa va zic un lucru, nu au ajuns acolo datorita super-educatiei si datorita a ce au invatat in facultate. Mai degraba datorita faptului ca au fost fortati sa se descurce chiar daca un profesor e idiot (diplomacy skills) sau daca ce preda e total obscur si de neinteles (intuitie intr-un context total necunoscut) sau daca pur si simplu vrea spaga (motivating your buyer) si multe altele similare. Va dati seama unde bat. Nu spun ca nu sunt facultati bune in cadrul Poli si din care chiar inveti ceva. Dar atata teorie, atatea materii total inutile, atatia profi fosile pe care ii cauta moartea pe acasa dar ei bantuie studentii prin poli si asa putina practica. Poate in ultimii ani a evoluat un pic spre bine, dar prea putin si s-au stricat urat altele. Hai sa las polemica si sa incep sa vorbesc de fapte.


ACEST BLOG SI ACEST ARTICOL AU FOST MUTATE LA ADRESA:
http://blog.ionutzu.com/2008/10/despre-facultatea-politehnica-bucuresti-studenti-buni-profesori-nebuni/

Ultimul update: 08 dec. 2009 @ 15:38

30 Răspunsuri to “Despre „facultatile” Universitatii Politehnica din Bucuresti”

  1. adrian Says:

    „rromania” spune ceva?

  2. brontozaurelu' de Ana Says:

    eu nu sunt de acord cu titlul… si cu multe altele

    studenti buni? prea putini! degetele de la cele 2 maini imi sunt suficiente ca sa-i numar pe cei buni de la FILS. si nici cei de la automatica, calculatoare nu sunt fenomenali, desi nivelul este intr-adevar mult mai ridicat decat la FILS, insa in nici un caz asa cum se lauda in toate prezentarile facute facultatii. si clar nu e o facultate pentru nerds… sau cel putin parerea mea este ca n-ar trebui sa fie. pentru ca eu consider ca un inginer trebuie sa invete sa gandeasca, nu sa memoreze tone de informatii inutile. si nu ma refer doar la materiile din primii ani, ci si la materiile de specialitate. la toate se aplica chestia aia cu daca e o informatie de care poti da rapid, nu are rost sa o stochezi in creier, fie ca e vorba de o formula matematica sau de numarul de pini prntru un chip sau de o anumita comanda. sigur ca lucrand zilnic cu ele vei ajunge sa le retii oricum, dar asta deja e altceva.

    profesori nebuni? sincer, putin imi pasa daca au nevoie de psihiatru – atata timp cat stiu sa imi explice materia in asa fel incat sa inteleg, din partea mea pot sa isi imagineze ca sunt copaci si sa vina cu frunze in cap la cursuri (exagerez si eu putin aici😛 )

    materiile din primii doi ani de matematica si fizica nu mi se par deloc inutile. matematica e forte buna pentru dezvoltarea gandirii. si materiile de electronica sunt foarte utile oricarui inginer de la calculatoare. depinde acum cum se fac si alea. unele s-au facut mai bine unele mai prost. laboratoarele de electronica au fost aproape ca si cum nu s-ar fi facut deloc la toate materiile de electronica, SINGURA exceptie fiind cel de data transmission. lasand la o parte engleza lui care uneori m-a facut sa ma tin de transcrieri fonetice la cursuri (transcrieri fonetice cu care sa o amuz apoi pe profa de engleza), Udriste explica bine – eu cel putin am inteles ce explica. Flondor explica excelent (si Olteanu la fel) si nu mi s-a parut strict deloc, ba chiar a tras de oameni ca sa treaca… insa e greu sa treci niste oameni care habar n-au de nimic. perfect de acord insa cu maniera in care se corecteaza lucrarile la materiile de electronica.

  3. Ionutzu Says:

    Bun, poate ai oarecum dreptate cu titlul, ma uitam doar la latura noastra pozitiva si cea negativa a profilor. Astept o propunere pt alt titlu ca mi-a scormonit nush cat capu fara rezultate. Nu stiu daca nu ai observat dar ma refer si la automatica, in general ma refer la facultatile mai bune (nu e povestit doar din prisma a 1/2 persoane desi asa pare sa predomine, parerea e o adunatura a mai multora). Partea de nerds, iar, automatica/calculatoare. Oricum, nerds nu vroiam sa inseamne neaparat doar tocilari, cum sa le zic, geeks, geniuses? Am fost la vreo 3-4 cursuri d-ale lor, super nivel ridicat, super pretentii, unele chiar anormale, doar asa din elitism, de shmen, plm, la ei o tema de laborator e cat un examen de licenta la FILS.
    De aici parerile noastre se impart, tie parca iti placuse Draghici, intreaba pe oricine, e un nebun, absurd traind in lumea lui, invechita. Pula mea, a trebuit sa-l vrajesc pe nush ce teme religioase sau alte idiotenii de a le lui ca sa trec in restanta. Mai scuteste-ma!
    Acu de mate si fizica, da sa se faca dar nu la nivelu asta. Cine dracu o sa foloseasca tensorii de la algebra 2? Sau mai sunt nenumarate exemple de genu.
    La Udrise iar, esti cam singulara in parere, vezi comparatia cu Balan, se venea la curs ca parca facea prezenta sau conta in vreun fel, in rest era doar ca sa razi de el si engleza lui.
    Iarasi, ce zic de Flondor generalizez din prisma mai multora, si din aia buni ca tine, dar corect, ajung sa tind mai mult ca e cinstit si de treaba omu, dar depinde si in ce toate si cand il prinzi. E cat se poate de reala faza cu reexaminarea. Totusi ca il respect si e bun.
    La Transmisii de date zici tu ca a fost bine? trei sferturi din serie nu mai stie nimic si a invatat mecanic. Lab pe partea a 2-a de retele unde e? Si materia acuma se tine de acelasi laborant care il apreciezi tu si toti zic ca e varza la predat, strict ca un idiot si e cam jale la el (sper sa nu gresesc dar asa parca am retinut).
    Faza cu corectura, tu n-ai observat ca la toate se face asa? Da-mi un contraexemplu daca ai!

  4. brontozaurelu' de Ana Says:

    nu stiu referitor la titlu… cu siguranta sa scrii „despre universitatea politehnica bucuresti” sau „despre facultatile politehnicii bucuresti”

    la automatica am fost la peste 20 de cursuri. la unele (vreo 4, maxim 5) nivelul la care se tin cursurile si laboratoarele este intr-adevar asa ridicat dupa cum zici, insa nivelul a 90% din studenti este cu mult sub nivelul ala ridicat la care se tin cursurile si laboratoarele. la jumatate din cele ramase nivelul e ok, decent, iar la cealalta jumatate e chiar scazut.

    Draghici – mi-a placut cum explica; mi-au placut si genul de subiecte date la examen; mi-a placut faptul ca nu a dat exact acelasi tip de probleme ce mai fusesra facute pe la seminar, ci tipuri de probleme pe care nu le mai facuse cu noi niciodata, dar pe care puteam sa le rezolvam foarte usor daca puneam putin chestia aia care ar trebui sa existe intre urechi si care cred ca se cheama creier la contributie; asa se face separarea intre cei care gandesc si cei care invata mecanic; mie personal mi s-a parut ca ne-a lasat putin timp… insa sincer acum, eu sunt cam mototoala la scris oricum… altfel e dus de tot cu capul omul, tin minte ca ne-a zis ca a primit e-mail de la fecioara maria;

    tensorii de la algebra: utili la fizica lui Iordache (solid state physics), pe partea de electronica, la randul ei utila la EDC, si la materiile celor de la electronica Material Science (anul 3) si optoelectronics (anul 4), poate si altele, eu de astea stiu.

    la Udriste… eu am o intrebare referitor la ce ai zis: in momentul in care cineva vine la curs doar ca sa rada de engleza lui, mai reuseste sa fie atent la ce explica de fapt omul? poate doar daca e geniu… predat in engleza inseamna FILS, nivelul celor de la FILS este mai scazut decat al celor de la automatica, iar 90-95% din cei de la automatica nu sunt in nici un caz genii… eu imi mentin parerea – daca stai cu adevarat sa il urmaresti, intelegi.

    Da, la DT, ce s-a facut, s-a facut chiar foarte bine pentru nivelul de la FILS. Sincer, Banica ramane pentru mine cel mai „complet” prof de care am dat pana acum in politehnica asta. Cursul ala a fost singurul care s-a tinut la un cu totul alt nivel, poate chiar o idee peste nivelul cursurilor alea super tari de la automatica. Da, sunt de acord ca pe partea de retele nu s-au facut laboratoare. Insa eu am inteles ce a explicat Vladeanu la laboratoarele care s-au facut. Nu mi s-a parut in nici un caz varza. Strict? Eu nu m-am prezentat la examen, doar la restanta, care s-a dat oral si tin minte ce intrebari jalnice, super simple le puneau oamenilor care au dat examenul odata cu mine si tot nu stiau sa raspunda. Pe mine m-a intrebat de o formula, n-o stiam, i-am luat pixu din mana si m-am apucat sa o deduc. Si guess what? M-am impotmolit si a zis ca nu conteaza ca am gandit bine. M-a intrebat o chestie din partea de retele si m-am uitat ca vaca, pentru ca nu intelegeam ce vrea si s-a apucat sa-mi explice unde bate si la un moment dat m-am prins si i-am continuat ideea desi era deja evident si nu prea mai era mult de zis… si am luat 10… Ca trei sferturi din serie nu a ramas cu nimic, asta nu e din vina profului. Cu ce a explicat Banica te poti duce linistit la un curs super tare axat numai pe retele de la automatica si nu te simti in plop.

    la faza de corectura am zis ca sunt perfect de acord cu ce ai scris… edc-urile sunt exemplul perfect…

    perfect ca sa ilustreze si paragraful imediat urmator celui cu corectura – au fost singurele materii unde mie personal mi s-a dat in cap ca am indraznit sa fiu prea desteapta… a, nu, ma insel, au mai fost niste cursuri care in mod oficial erau de sisteme de operare, unde nu conta prezenta, dar pana la urma a contat… altfel, cu toate scandalurile de la laboratoarele de fizica de pe anul 2, tot am avut 10 pe ambele semestre in cele din urma; Draghici nu tin minte sa-mi fi dat vreodata in cap cand saream cu un da de ce si acolo nu e bine; la fel si cu materiile de electrotehnica din anu 2 si continuarea din anu 3 stii tu cu cine… erau chiar apreciate interventiile acolo😛 si nu doar acolo… in general erau apreciate orice fel de interventii care demonstrau interesul studentului pentru curs… chiar daca uneori ii demonstrau si idiotenia, pentru ca imi vin in minte si momente in care am fost de-a dreptul penibila…

  5. Ionutzu Says:

    Chiar vreau sa mai am oameni ca tine care sa comenteze asa bine pe un topic dat😀
    E mai bine acu cu titlul (link-ul l-am lasat acelasi ca deja vad ca a inceput sa se propage)?

    Nivelul studentilor de la automatica nu ma laud ca il stiu asa bine. Sunt unii cu adevarat buni, si care au ajun buni mai mult prin efort propriu nu datorita cursurilor din poli. Dar sunt si unii, gen Maria de la noi, care invata tocind, neintelegand nimic si la cea mai banala intrebare de IT se uita la tine ca la felu paispe. Aici poate am gresit si putin exagerat, tind sa-ti cam dau dreptate.

    Draghici ca prof, sa nu fiu chiar asa rau, totusi il apreciez din marea de profi prosti din poli. Chiar are talent de didact, dar la corectura (ca de aia am ajuns eu sa polimizez cu el la examen si sa-i suflu in tortul lui al nebunelii) nu stiu cum dracu dar aproape intotdeauna la socotelile lui iesea cu 1-1,3 puncte mai putin. Si fecioara Maria e doar inceputul, cate energii negative se lauda ca ne-a dat? Mai erau si niste chestii cu faptul ca el a trait pe vremea lui Tutankamon parca!? Ce puii mei de model e asta pentru studentii lui ca te face cu timpul si pe tine sa innebunesti.

    Bun tensorii ti-au folosit si la materia X sau Y, dar in viata, ulterior la un job … unde ti-ar folosi? Daca o sa faci ce, in ce situatie supra-posibila sau improbabila (evident si in tema cu domeniul IT / electronic sau corelat ca doar de aia ai facut faculta asta)?

    Da, DT-ul per global a fost ok, bun profu nostru la predat, sa zice ca OK si laborantul. Dar tu nu-ti dai seama de ceva. Tu privesti totul din prisma elevului bun, care intotdeauna a fost apreciat de prof. Daca nu te mai afli in gama aia, altfel se uita la tine, altfel se pune problema. Chiar daca tu ai invatat si ti-ai vazut de treaba ulterior. Cere o parere a celor care fac acuma DT si sa vezi cat de naspa e situatia (sau cel putin asa am inteles eu). Si inca ceva, partea aia de retele la care nu te stii tu, aia era cea mai importanta. Da, partea de unde, Nyquist, sa intelegi cum merge totul, da are si ea valoare. Dar exact asta ziceam de Poli, fara partea practica, e cam useless. Fara sa stii sa o aplici, sa-ti foloseasca ca intelegi cum functioneaza, chiar sa stii ce e ala un IP, cum pui un subnet si nu stiu cate altele ce rost are? E ca si cum stii toata fizica din functionarea unui automobil, dar habar nu ai ce fac cele 3 pedale sau cum sa o conduci!

    Nu am vrut sa intru inca din acest articol si in restul profilor, domnul Mancati-ashi, Serbanati, sa nu mai zic de Nirvana si al ei sot laborant (care nu era in stare sa faca un bubble sort si tot noi eram aia prosti). Nu stiu in ultima parte exact la ce te referi(desi au fost prea multe situatii de genul), dar per global mi se pare total anormal ce se intampla.
    Cred ca o sa folosesc comentariile tale si ce s-a mai zis ca sa le fac, impreuna cu articolul curent, baza unu nou articol, mai cuprinzator si corect.

  6. cristinanot Says:

    pfff… you people are lucky… daca vreti brontozauri (de-aia care iti spun ca trbuie sa vi la cursul lor cu 20 min inainte, si daca tusesti iti tine 10 min discursul cu „de ce n-ar trebui sa tusesti la el la curs”) si profi inapti (de-aia care iti deseneaza grafice de 2 table si apoi iti spun ca nu o sa-ti foloseasca la nimic)you should try ASE…

    on topic: am si eu prieteni care sunt la poli… si da, depinde de facultatea la care esti… acum, nu mai stiu exact la ce sunt ei (cum ai zis si tu titlu „lung si basinos” si greu de tinut minte😛 ) dar stiu ca unii imi povestesc ca se spetesc invatand iar altii imi povestesc cat de mult se distreaza (asta cand nu se plictisesc la facultate)😀

  7. Ionutzu Says:

    oh dar am avut si noi situatii similare cum zici tu ca ar fi la ASE. Dar sa vezi ce distractiv e cand iti face ceva vreo demonstratie sau ceva pe vreo 6 table, si pe urma scoate asa din senin, si evident da zero sau qed sau cine stie ce si tu te uiti ca vitelul la poarta noua incercan sa-ti dai seama ce e asa evident ca n-ai inteles bine nici a doua tabla.
    Sunt diverse variatuni de facultati, dar incercam sa vorbesc de cele cat de cat onorabile nu cine stie ce sectii pentru ratati sau pentru cei mai slabi.

  8. brontozaurelu' de Ana Says:

    E in regula titlul acum – poate doar sa scrii cu ‘U’ in loc de ‘u’

    In ceea ce priveste studentii, de oriunde ar fi ei, intr-adevar conteaza foarte mult ce face fiecare, efortul propriu. In momentul in care deja ai o baza solida de cunostinte, normal ca vei putea intelege mult mai usor unele materii si te va stimula sa impingi lucrurile si mai departe la un nivel superior.

    Iar subiectu’ Draghici… lol… faraonul, energiile… Sunt de acord, omul are probleme la mansarda, nu are toata tigla pe acoperis, e bun ca studiu de caz la psihiatrie😀 Insa ce zici tu de energii dovedeste ca n-ai prea fost atent la el😛 el se lauda ca ne da noua doar energii pozitive, noi eram draci aia care il umpleam de energii negative😛 „Oh, well, whatever, nevermind…” Nu e in nici un caz un model pentru studenti, dar pe mine m-au distrat ciudateniile lui😀 (By the way, nu erai si tu prin preajma atunci cand am pozat si, recunosc, am chinuit un pic liliacul ala de deasupra usii dupa examenul de IC si careva zicea sa-l lasam in pace ca poate „vampirul” e Draghici si se supara pe noi ca nu-l lasam in pace si ne pica?😀 )

    Revenind… la subiectu’ subiectivitatea lu’ Draghici. Subiectiv a fost in atitudine, in sensul ca a gasit mereu un motiv oarecare sa se ia de unii oameni, insa cred ca esti si tu constient de faptul ca motivele reale au avut de-a face cu faptul ca il deranjau la cursuri… nu cu „aura” respectivilor, nici cu faptul ca erau imbracati in negru si-l terimiteau la moarte, nici cu sticlele de suc sau pungile de chipsuri. De mine nu s-a luat niciodata… si totusi am incercat sa-l enervez… intentionat! Am venit cu tricouri sataniste, mi-am tinut sticla de Pepsi pe banca in fata lui, am intrat dupa el in sala si totusi nu mi-a comentat niciodata nimic. Insa la notare nu a mai contat cat de tare l-a deranjat unu sau altu si a dat punctajul asa cum iesea. Ca a fost uneori ametit si a gresit la calcule e alta chestie… stiu ca unora le-a gresit in plus (si erau bah, numa’ sa nu se prinda) si altora in minus. Personajului al carui nume e compus din primele 3 litere ale numelui producatorului asta de mezeluri si din pronumele personal persoana a treia singular feminin i-a dat 6 la examen… pentru ca atata ii iesea punctajul, chit ca nu-l putea suferi.

    La ce foloseste practic orice am facut in politehnica, chiar si la materiile de care ziceti voi ca sunt super practice si utile pe partea de IT… nu stiu… poate sunt eu redusa mintal, poate am nimerit unde nu trebuia, poate nu ma pasioneaza cu adevarat nimic din ce are legatura cu politehnica, but no subject whatsoever has anything to do with real life… my real life.

    Partea de retele este, nu era… sau nu, gresesc si eu aici… corect e ar trebui sa fie importanta pentru cei de la calculatoare. Cursul de DT a fost unul comun. Laboratorul ala era echipat cumva cu tot ce ne-ar fi trebuit noua la calculatoare pentru un laborator adevarat de retele? Era laborator la fcultatea de electronica. Probabil ca asta ar fi trebuit sa fie cursul nostru de retele de la calculatoare de anul 4, un curs de aprofundare si in acelasi timp ceva care sa puna accent pe partea practica la laborator. Ca a fost varza, asta stii si tu, e inutil sa mai povestesc. Uite in schimb ce se face in anul 3 la automatica la lab la retele: click aici pt poza – lab 5: wireless.

    Pe Serbanati eu nu l-as baga in aceeasi categorie cu ceilalti pe care i-ai amintit. Omul are totusi ceva (mai mult) in cap si explica uneori chiar foarte bine. Ca are ideile lui fixe sau ca nu mi-a placut mie sdm-ul lui, e cu totul altceva…

  9. fanitza Says:

    am scris si eu despre poli, dar despre cea din cluj… mai exact
    aici
    !

    @brontozaurelu’ de Ana

    scuza-ma ca te intrerup… acum fara misto… tu ai lucrat undeva pana acum sau nu ai avut timp de poli?

  10. Ionutzu Says:

    #Fanitza: oh, bine de stiut ca situatia nu e de rahat doar la noi.
    #brontozaurelu’ de Ana: Ce chitzibusara esti. Na, am pus cu „U” mare😉
    Referitor la ce ai mai zis, cam repet, cred ca ai fost tu intr-o lumina mai favorabila, dar whatever, hai sa nu exageram cu supra analizarea situatiei.
    Eu ti-as recomanda, dupa cum zicea si „fanitza” sa incerci un job in domeniu. Ceva lejer, part-time (de 4 ore, nu asa zis-ul part de 6 ore) si o sa ajungi sa te convingi singura.
    Clar ca e de referinta acel curs de la automatica, stiam, si regret ca n-am fost la el (ca de obicei am aflat prea tarziu de la colegii nostri care tin chestiile bune pentru ei).
    Nu il bag chiar in aceeasi oala, sau daca am facut-o nu asta a fost intentia. Pe mine omul ala m-a deranjat cu alte chestii. La anumite chestii explica bine si e bun, dar are niste mentalitati si ca de obicei stie mai multa teorie decat practica … si toate astea o sa va povestesc intr-un alt articol ca e o poveste mai lunga si complicata.

    PS: ce zici, daca tot ai apreciat asa mult FILS-u, nu revii pe la noi sa termini si tu😉

  11. dragos Says:

    Problema nu e asa simpla cum pare.
    Din experienta a 4 ani si ceva in facultatea de Calculaotare pot spune ca:
    – unii dintre cei mai buni profesionisti din Romania sunt profesori la Calculatoare
    – unii dintre cei mai buni pedagogi din Romania sunt profesori la Calculatoare
    – unii dintre cei mai prosti pedagogi si profesionisti din Romania sunt profesori la Calculatoare🙂

    Ce este clar insa, pentru mine, e ca pe masura ce trece timpul lucrurile se schimba in bine. Majoritatea materiilro care se faceau prost cand am intrat eu in facultate, acum au evoluat; nu sunt perfecte, dar e o imbunatatire vizibila si asta e tot ce putem cere.

    In legatura cu faptul ca nu sunt studenti straluciti in Poli, mi se apre normal in situatia in care majoritatea oamenilor vine cu gandul ca o sa li se bage stiinta pe gat in facultate; oamenii astia cand vad ca nu ii obliga nimeni sa invete sic a amteriile de al inceput nu sunt direct legate de ceea ce se asteptau ei, se angajeaza – si aici se plafoneaza cei care nu sunt cu adevarat pasionati – din primii doi ani de facultate. Deja in ultimii nu mai au vreo tangenta cu facultatea si nu mai inteleg ce era mai interesant si util. Imi pare rau, dar asta e situatia, o mare parte din vina apartine si studentilor; atitudinea asta s-a impamantenit asa de tare, incat si la nivelul reprezentatilor studentilor in facultate, e aceeasi atitudine. Iar cin nu e de acord cu ei, e de cacat.

    Bine ca mai sunt 10% din oameni care gandesc si pe termen lung.

    Cei care se angajeaza si sunt pasionati, vor ajunge, in the long run, acolo unde au ajuns si cei care fac facultatea ca lumea. Problema e cu ceilalti, care, de fapt, nu terbuia sa vina la o facultate doar pentru ca ITul e un domeniu din care ies bani grei.

    Stiu ca parerea mea va jigni pe multi oameni prin modul direct de exprimare, dar asa stau, de fapt lucrurile, si nu mai e cazul sa ne invartim in jurul cozii.

  12. fanitza Says:

    @dragos

    poli merita doar daca iti place programarea sau proiectarea! si uneori nici atunci!😛

  13. Animaliciul58 Says:

    zHai ca incepi sa scrii din ce in ce mai bine😛

  14. nudalapoli Says:

    citeam duda asta si nu pricepeam de ce lipsesc 2 cuvinte importante „Tuduce” si „Bujor”
    apoi am citit undeva si mi-am dat seama ca detinatorul blogului a intrat in cardasie cu personajele ca sa treaca …(nu stiu daca detinatorul se confunda cu autorul postului nu am inteles exact)
    Parerea mea este ca la F.I.L.S. doar din cauza lor ai putea sa nu treci in rest … chiar nu vad cine sa nu te treaca … daca incerci si incerci si incerci(cativa ani :))… toate bune si frumoase dar clanul lor(din care mai fac parte si Paul Cristea si fie-sa) au inceput sa monopolizeze facultatea … in curand cu Bujor cred ca o sa se faca si sportul ….

    AC > FILS 99% DA dar pe de alta parte AC maxim un examen cu Tuduce FILS 6 depinde cum te intelegi cu ei … eu nu prea m-am inteles

    Cica ManCa$h e out mai nou
    Bine el nu e rau doar ca are multipla personalitate (parerea mea) .. ii fileaza o lampa …

  15. nudalapoli Says:

    apropo facultatea e o moda nu te ajuta cu nimic in viata …
    parerea mea e ca cine zice altfel e indoctrinat de profesori atat de mult in cat nu isi mai da seama ca de fapt alea sunt meritele lui si nu ale lor

  16. Ionutzu Says:

    Ce pot sa zic decat ca stii sa te documentezi foarte bine.
    Autorul acestui post si detinatorul blog-ului nu coincid, eu (posesorul blogului) fiind doar cel care a fost dispus sa gazduiasca acest articol, dar stiu si destul de bine despre ce e vorba.
    Am specificat clar ca as dori sa mentin anonimatul asa ca m-am vazut nevoit sa cenzurez link-ul tau. Pe viitor o sa incerc sa delimitez clar si raspunsurile sa se vada care sunt ale mele (detinatorul blog-ului) si care sunt ale „co-autorului”.

    Si acum cateva cuvinte din partea co-autorului:

    Intr-adevar, „Tuduce”/”Paul Cristea” si „Bujor” reprezinta mai mult decat niste cuvinte importante, si da, foarte multe examene depind si de cum te „intelegi” cu ei.
    Dupa cum a mai fost zis catre sfarsitul articolului, acesta doar e inceputul, urmeaza sa detaliez mai multe, dar am preferat sa vad reactiile la acest articol si ulterior sa vad cum continui.
    Descrierea despre cum sunt corectate lucrarile carui prof crezi ca se potriveste, nu cumva unuia din cei care sunt cuvintele tale cheie? Acelasi lucru se aplica pentru explicatiile mele despre ce se intampla: daca indraznesti sa vii cu alta solutie la o problema la care profu prezinta o singura posibila solutie, a lui. Doar ca am preferat sa nu dau un nume exact caci se aplica pe fooarte multi profi nu pentru ca as fi „cardasie cu personajele” respective.
    Asa ca astepta sa vina continuarea acestui articol prin care as vrea sa rescriu cateva din cele mentionate in articolul curent si sa spun multe altele.

    Oricum as pune-o, eu unul nu o sa ajung niciodata la concluzia ca „facultatea e o moda nu te ajuta cu nimic in viata” pentru ca consider ca te inseli. Pe de o parte ca generalizezi fara sa fi studiat pe bune la mai multe facultati si sa ai experienta pe bune si pe de alta parte, nu vrei sa vezi decat jumatatea goala a paharului. Dar mai mult despre asta intr-un viitor articol, daca vrei o sa te anunt pe mail cand va fi publicata.

    Oricum m-ai facut tare curios cine esti …

  17. serban Says:

    Puteti sa ma ajutati si pe mine cu o problema?
    Asi vrea sa dau la poli si nu sunt prea sigur ce facultate sa aleg.
    Prima data m-am gandit la automatica da nu o sa reusesc la ce medii se cer acolo si m-ar fi interesat ceva care sa fie cat mai asemanator de aceasta facultate.
    Am auzit ca la telecomunicatii ar fi ceva de genul dar nu stiu care dintre specializari s-ar potriviii mai bine.
    De exemplu la ingineria informatiei puteti sa imi dati vre-o imformatie legata de materii sau macar ce inveti la aceasta specializare?
    Sau daca alta specializare este mai potrivita decat asta, ori ce facultate din cadrl politehniciii imi recomandatzi:D

    Domeniul: Electronica si Telecomunicatii
    Specializari
    Electronica aplicata (ELA)
    Tehnologii si sisteme de telecomunicatii (TST)
    Retele si software de telecomunicatii (RST)
    Microelectronica, optoelectronica si nanotehnologii (MON)

    Domeniul: Calculatoare si Tehnologia Informatiei
    Specializarea
    Ingineria informatiei (INF)

    Domeniul: Inginerie si Management
    Specializarea
    Inginerie economica in domeniul electric, electronic si energetic (IEC)

  18. Ionutzu Says:

    Pai mi-ar fi greu sa-ti zic. Unica facultate care se lauda ca ar fi un fel de automatica este FILS-ul (Facultatea de Inginerie in Limbi Straine), sectiile de Inginerie Electrica si Calculatoare (in engleza sau franceza). Din pacate, dupa cum vezi si din povestile din articolul asta cat si parerile altora, situatia nu e chiar asa de fericita aici. Ca alternativa, da, facultatea de Electronica si telecomunicatii ar fi, dar gandeste-te ca o sa faci mai multa electronica. Cat de specializarile independente, nu pot sa te sfatuiesc caci nu prea stiu (oricum primii ani sunt cam acelasi lucru la toti). Ca idee, oricum, ferese-te de chestii de genu Inginerie economica ca nu inveti mare branza pe acolo.
    Imi pare rau ca nu pot sa te ajut mai mult, arunca o intrebare eventual pe regielive sau alte site-uri studentesti.

  19. serban Says:

    multumesc pentru raspuns:D
    treaba nashpa e ca si la fils si la telecomunicatii se da examen si am auzit ca toate examenele sunt in acelasi timp deci trebuie sa aleg inainte:(

  20. Ionutzu Says:

    da, cam asa e in poli, si nu poti sa-ti pui optiuni decat din cadrul aceleasi facultati (din telecomunicatii respectiv fils, nu poti din ambele). Iti urez bafta si sper sa faci alegerea corecta😉

  21. serban Says:

    Multumesc:D

  22. greywolf Says:

    Tind sa contrazic o serie de idei enuntate mai sus cu privire la Politehnica si indeosebi la FILS…
    Momentan sunt student in cadrul UPB FILS. Tocmai am terminat anul 1 (0 restante ,bursa sem1+sem2 si f probabil bursa pentru media anului 1- nu ca ar reprezenta mare lucru numai sa se inteleaga ca nu fac parte din jumatatea de jos a facultatii )

    In primul rand doresc sa mentionez ca am ales UPB FILS constient in proportie de 70-80% asupra partilor pozitive si negative ale sale… Am ales FILS in loc de ACS sau ETTI TI in principal din urmatoarele motive :
    – mai putine teme care sunt in general mai usoare => mai mult timp liber
    – mai multe materii cu aplicatie in industrie in primii 2 ani
    Anul 1 exemplu : Java OOP,Algoritmi C, Programare Web- HTML,CSS,PHP,Js,MySQL, Computer Graphics (prof slab, cursuri bune), Computer Arhitecture (idei despre numeroase lucruri, nimic tratat serios/aprofundat) …

    Singura surpriza neplacuta a fost numarul mai mare decat ma asteptam de profesori care au probleme in a se exprima fluent(engleza) si nivelul usor mai scazut (in general) al studentilor (fie ca e vorba de cunostintele cu care au venit sau de nivelul de implicare in timpul facultatii)

    Cum vad eu situatia ?
    FILS imi confera o libertate mult mai mare decat ACS sau ETTI si din acest lucru pot alege eu ce sa invat,ce cursuri sa urmez ce sa fac.
    Spre exemplu in primul semestru am urmat cursurile de weekend IPWORKSOP (cu mici exceptii) iar in al doilea semestru am facut cursul CISCO LPIC si Microsoft ASP.NET.
    Am asistat deasemenea la cursul (rar totusi ca era in timpul a doua seminarii) Proiectarea Microprocesoarelor din ACS
    In al doilea semestru planuiesc sa ma inscriu la cateva cursuri din ACS si sa continui cu Cisco si Academia Microsoft.
    In timpul verii participi la ROSEDU lucrand alaturi de o parte din studentii de la ACS la un proiect.

    Pot oricand sa fac cerere la Decan sa adaug cursuri de la ACS sau ETTI si pot inlocui pana la 15 credite(si am deja lista de materii ce am sa le schimb)

    O ultima chestie de mentionat ar fi ca am avut indestul timp sa mai ies si pe afara (cel putin 3-4 ore la max 2-3 zile)

    Am facut o comparatie la ce am facut eu in anul 1 cu ce fac cei de la ACS in primii 2 ani si din punctul meu de vedere ies mai castigat (am comparat evident si continutul) – multi dintre profesorii de la FILS sunt ori ACS ori ETTI si materia este in general comparabila la domeniile de programare…

    Mi se pare ca o lungesc foarte mult si nu stiu daca s-a inteles ideea care vreau sa o subliniez cu FILS :
    Daca te tii de treaba din cate vad ai sanse sa iesi mai castigat decat de la ACS sau ETTI deoarece poti investi timpul in ce te pasioneaza.

    • Ionutzu Says:

      Cu ACS si ETTI cred ca te referi la automatica si respectiv electronica si telecomunicatii sau?
      Acuma nu neg faptul ca ai mai mult timp liber la FILS dar toate lucrurile care le zici tu ca le faci in anul I, am mari dubii ….
      Tu zici ca faci din anul I urmatoarele: „Java OOP,Algoritmi C, Programare Web- HTML,CSS,PHP,Js,MySQL, Computer Graphics (prof slab, cursuri bune), Computer Arhitecture (idei despre numeroase lucruri, nimic tratat serios/aprofundat) …”. Hai sa le luam pe rand caci ori s-a schimbat radical facultatea (am mari dubii) ori tu amesteci mai multi ani si ce mai faci tu de capul tau, independent.
      Spune-mi si mie la ce materie faci tu PHP in FILS!? De asemenea din cate tin eu minte, de cand am murit Doamna Prof. Buzuloiu si s-a bagat mai adanc Prof. Serbanati in „rearanjarea” programei nu se mai face C. MySQL!? Poate Oracle, si asta prin anu 2/3 si ajungi sa inveti si sa intelegi ceva daca ai bafta sa faci laboratorul cu Popeanga. Chestii cu adevarat de OOP se faceau de abia de prin anu 2, dar hai sa zicem ca ar fi mutat in anul I odata cu trecerea la programa de 4 ani. Cat de unicul curs de Programare Web pe care il stiu in FILS este cel a lui Serbanati de prin anul 3/4 in care preda prostii adunate de pe net care merg doar sub Internet Explorer (aici ma refer in special la Javascript unde s-au zis doar cateva chestii basic dar s-au omis altele care se folosesc in 90% din situatii) si la care atat eu cat si alti colegi a trebuit sa-l corectam de multe ori pentru incorectitudinea/sintaxa HTML veche (care nu mai e folosita si care da erori la validarea W3C).
      Nici eu nu vreau sa o lungesc inutil, dar te rog, du argumentarea pana la capat si explica-mi si mie exact, poate a ajuns FILS-ul un fel de rai😛

  23. greywolf Says:

    Programarea Web am facut-o cu Vlad Posea. Din cate am inteles este relativ nou in invatamant si preda deasemenea si al ACS.Cursul sau de programare web a acoperit tot ce ti-am mentionat. Cursurile urmareau ideile prezentate pe w3schools .

    Vreau sa adaug ca e primul an cand se tine acest curs de Programare Web si ca deasemenea cursul de Structuri de Date a fost mutat in anul 1 (desi ciudat ca in timp ce noi il faceam in sem2 cei din anul 2 l-au facut in sem1 desi cu alt profesor)

    Daca doresti sa treci exact prin cursuri ti-as putea trimite un PM cu link si parola sa te poti conecta sa vezi ce anume erau in slide-urile de la Programare Web.
    Cat despre structuri de date uite link-ul (selectezi Guest):
    http://fils08.curs.ncit.pub.ro/course/view.php?id=291
    sau
    http://fils08.curs.ncit.pub.ro/ si selectezi
    Electronica -> Data Structures-> Guest
    Ai acolo codul sursa ce a fost discutat la clasa.

    Vreau doar sa mentionez ca am reusit sa prind un loc la RoSedu Summer of Code si partial datorita FILS-ului datorita materiilor DSA+Programare Web+Java

    Facultatea din ce observ este intr-o permanenta schimbare(la cursuri/orare) Momentan sunt multumit de alegerea facuta.

    • Ionutzu Says:

      Este o noutate pentru mine ce imi prezinti. Cu Vlad Posea parca am facut un laborator la un moment dat dar s-ar putea sa ma insel. Oricum imi pare foarte bine sa aud. Ca tot zici de DSA (Data Structures and Algorithms) tot cu Nirvana se face si cu incompetentul ei de sot care nu era in stare sa faca un bubble sort?

  24. greywolf Says:

    Nu, eu am facut cu Mugurel Andreica (cei din anul 2 au facut cu Nirvana🙂 ) … Si acesta tot profesor la automatica din cate am inteles… Oricum destept tipul…

  25. greywolf Says:

    As dori sa mai adaug si ca anul acesta in urma concursului de admitere ce a fost comun pentru toate facultatile FILS a avut cea mai mare medie de intrare la sectia Electronica (EE) anume 9.39 urmata de ACS Calculatoare (CTI) 9.29 si apoi avand a 3-a medie de intrare la sectia Calculatoare (EI) anume 9.05 (singurele medii peste 9 din Universitate – restul sectiilor au avut medii sub 9)

  26. Noname Says:

    Daca stati sa va ganditi cumva la Politehnica, trebuie sa precizez ca in general profesorii vin in scarba la ore, predau fara sa-i intereseze in vreun fel de cunostintele acumulate in liceu, si nici macar nu dau suporturi curs! In primele zile in Politehnica, un profesor de fizica a venit sa ne predea linii de camp, si in consecinta vectori 3D fara nicio intorducere, efectiv! In ceea ce priveste FILS, va sfatuiesc sa va ganditi de doua ori, si poate obtineti vreo bursa inca de la sfarsitul liceului pentru strainatate! La FILS 90% dintre elevi sunt interesati sa faca fite de mari barosani („mooaamaa fratee ce smecher sunt”, „hauualeu fratica”). In plus dotarile acestei facultati sunt aproape 0. Nu exista practic calculatoare (cele existante sunt P III). La matematica este o profesoara a carui singur scop este sa te umileasca! „Nu stii, I-auziti baaii, nu stie, ha ha ha ” nu ca i-ar trece prin cap sa te faca sa intelegi ceva! In concluzie NU Politehnicii, decat daca vreti sa stati la olalta cu badarani, tarani lipsiti de bun simt si pierduti cu pluta (asta pe langa minoritatea de 20% de persoane cu trasaturi antonime celor prezantate). In plus ceea ce inveti la Politehnica nu ajuta prea mult la serviciu. Tot ceea ce se face este ca sa fie facut! In plus porfesorii au si pretentia sa te tina in puscarie, mai rau ca la liceu! Ganditi-va bine ce vreti, mai ales cei din provincie, care cu banii de camin la Bucuresti se pot muta la un camin in strainatate, unde vor beneficia si de invatamant performant!

    • Ionutzu Says:

      Nu zic ca nu ai partea ta de dreptate dar duci un pic la extrem. Pe de o parte, P III? Trebuie sa mentionez lab-u unde am facut pe 486 si PI in anul 1 si iar prin anul 3? Pe de alta parte, in strainatate e de zeci de ori mai scump. Si sincer acuma, te ajuta poli-u in viitor, ca formare de gandire si 1 din 10 cursuri care sunt chiar ok, din pacate te ajuta cam putin. Cat de multi profi si poate chiar si elevi … hmm, ma rog, … no comment, dar ai si aici ceva dreptate


Comentariile sunt închise.

